Partner serwisu
Biznes i przemysł

„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2
fot. Piotr Bożyk
Wyniki Boeinga w drugim kwartale przewyższyły szacunki analityków. Choć producent poprawił wskaźniki finansowe, notując wzrost przychodów o 35 proc., to wynik finansowy jest ujemny. Stratę netto wyniosła 612 milionów dolarów amerykańskich. Rezultat jest znacznie lepszy niż rok wcześniej – wtedy strata wyniosła 1,44 miliarda dolarów amerykańskich.

Lepsze wyniki Boeinga wynikają – jak wskazał Robert Ortberg, dyrektor generalny koncernu – ze „stabilizacji działalności operacyjnej” i „przyspieszenia tempa dostaw samolotów komercyjnych”. Producentowi udało się zrealizować największą liczbę dostaw w drugim kwartale od 2018 roku. Linie lotnicze odebrały 150 samolotów, o 58 więcej niż w analogicznym okresie roku 2024. W pierwszej połowie 2025 roku zrealizowano 280 dostaw (175 rok wcześniej). W tym roku Boeing ma dostarczyć około 580 maszyn. Ostatni kwartał przyniósł 455 zamówień netto, z czego znaczną część stanowiły B777X i 787 Dreamliner. Portfel zamówień to ponad 5 900 samolotów komercyjnych, a łączna wartość zamówień wynosi 619 miliardów dolarów.

Dzięki wzrostowi sprzedaży i dostaw, amerykański producent samolotów odnotował znacząco lepsze wyniki kwartalne w ujęciu rok do roku, osiągając przychody w drugim kwartale 2025 roku w wysokości 22,7 miliarda dolarów – w porównaniu z 16,8 miliarda dolarów w drugim kwartale 2024 roku. Analitycy z Wall Street przewidywali, że przychody nie będą wyższe niż 21,8 miliarda dolarów. Sprzedaż w dziale komercyjnym wygenerowała 10,8 miliarda dolarów, co stanowi znaczący wzrost o 81 proc. w porównaniu z 6 miliardami dolarów odnotowanymi w drugim kwartale ubiegłego roku. Marże operacyjne Boeinga wzrosły z -11,9 do -5,1 proc.

Poprawiły się również przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – deficyt zmalał z 3,9 miliarda dolarów do dodatniego poziomu 227 milionów dolarów.

Powyższe wyniki przełożyły się na odnotowanie kwartalnej straty w wysokości 612 milionów dolarów – rezultat finansowy jest znacznie lepszy od tego z drugiego kwartału 2024 roku, kiedy strata netto wyniosła aż 1,44 miliarda dolarów. Boeing ograniczył także „przepalanie” gotówki. Kwartalne wydatki gotówkowe Boeinga zostały ograniczone do 200 milionów dolarów, co stanowi ogromną poprawę w porównaniu z wydatkami w wysokości 2,3 miliarda dolarów w poprzednim kwartale i 4,3 miliarda dolarów w analogicznym kwartale ubiegłego roku. – Z początkiem drugiej połowy roku zmierzamy we właściwym kierunku i wyprzedzamy to, co zakładałem w procesie odbudowy – powiedział Ortberg. „Jeśli nadal będziemy realizować ważne zadania, które przed nami stoją, i skupimy się na bezpieczeństwie, jakości i stabilności, będziemy w stanie odnaleźć się w dynamicznym globalnym otoczeniu i sprawić, że rok 2025 będzie dla nas rokiem przełomu – zaznaczył szef koncernu.

Dobre wyniki odnotowała także jednostka obronna Boeinga. Przychody działu Obronności, Kosmonautyki i Bezpieczeństwa wzrosły o 10 proc. rok do roku, a marża operacyjna wzrosła z -15,2 do 1,7 proc. w tym samym okresie. Do najważniejszych osiągnięć należy zdobycie kontraktu na budowę czterech samolotów T-7A Red Hawk, a także rozpoczęcie testów naziemnych pierwszego drona do tankowania w powietrzu MQ-25 Stingray dla Marynarki Wojennej USA. Amerykańskiemu producentowi grozi jednak widmo strajku pracowników fabryk w St. Louis – gdzie produkuje się myśliwce – po tym, jak związek zawodowy International Association of Machinists and Aerospace Workers District 837 odrzucił niedawną propozycję nowego układu zbiorowego pracy. Ponad 3 200 członków odrzuciło propozycję podwyżki płac o 20 proc. w ciągu czterech lat. To właśnie w St. Louis mają być produkowane samoloty F-47.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Biznes i przemysł

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Piotr Bożyk 04 sierpnia 2025

Japonia kupi 100 boeingów w ramach umowy handlowej z USA

Pasażer i linie lotnicze

Znaczny wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Znaczny wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 11 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Biznes i przemysł

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Piotr Bożyk 04 sierpnia 2025

Japonia kupi 100 boeingów w ramach umowy handlowej z USA

Pasażer i linie lotnicze

Znaczny wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Znaczny wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 11 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij